Kaip įveikti viešojo kalbėjimo baimę?

Viešasis kalbėjimas dažnai sutinkamas reiškinys. Viešai kalba aukštas pareigas užimantys asmenys, valstybių vadovai, žinomi žmonės, mokytojai, dėstytojai ir daugelis kitų. Tai gana įprastas dalykas. Vis dėlto, dauguma susiduria su viešojo kalbėjimo baime. Nors ir atrodo, jog čia nieko baisaus, kai kuriems tai yra didžiulė fobija. Linksta keliai, dreba balsas, drėksta rankos ir pasireiškia įvairus kiti su baime susiję simptomai. Jau mokykloje mokoma kalbėti viešai, taip mokiniai ruošiami ateičiai, nes suaugusiųjų pasaulyje kalbėti viešai tenka gana dažnai. Vėliau viešo kalbėjimo mokoma universitetuose arba kitose aukštosiose mokyklose ir taip skatinama lavinti įgūdžius. Nepaisant to, kai kuriems su tuo susidoroti vis tiek yra be galo sunku. Įvairūs šaltiniai, bei viešojo kalbėjimo specialistai išskiria keletą patarimų, padėsiančių nugalėti ar bent jau šiek tiek sumažinti šią baimę.

  • Pasiruoškite kalbą. Susidėliojus mintis ir pasidarius tam tikrą kalbos planą jausitės geriau ir ramiau. Gerai apgalvoję visus dalykus, galėsite ramiau kalbėti ir nesiblaškyti tarp įvairių minčių, koncentracija į vieną dalyką labai padeda. Be to, tvirtai žinodami kaip ir ką kalbėti, galėsite tvirčiau jaustis, be to, sustiprinsite pasitikėjimą.
  • Repetuokite, repetuokite ir dar kartą repetuokite! Kuo ilgiau treniruositės, tuo laisviau jausitės. Niekas už jus to nepadarys, todėl galite pasikliauti tik savimi. Galite atsistoti prieš veidrodį ir kalbėti sau, galite kalbėti artimiesiems. Taip pat, pabandykite kalbėti įvairiomis kitomis temomis, jos gali būti nesusijusios su jūsų ruošiama kalba, tačiau kalbėjimas ir praktika padės įveikti susikaustymą bei stresą.
  • Pabandykite nusifilmuoti. Nusifilmuokite kalbėdami ir peržiūrėkite vaizdo įrašą, galėsite iš šono įvertinti savo pasirodymą ir pamąstyti ką reikėtų keisti ar tobulinti. Kartokite tiek, kiek manote, jog yra reikalinga. Kuo daugiau kartų taip darysite, tuo profesionalesnis taps jūsų viešasis kalbėjimas.
  • Giliai kvėpuokite. Gilus kvėpavimas labai padeda nusiraminti. Prieš lipant į sceną, o taip pat ir scenoje galite keletą kartų lėtai ir giliai įkvėpti, pamatysite jog tai ikrai veiksminga.
  • Susikoncentruokite į savo medžiagą. Labai svarbu nenukrypti į šoną, negalvokite apie pašalinius dalykus ir publiką. Žmonės priims jus tokius kokie esate, net jei ir padarysite šiokių tokių klaidelių, visa tai yra žmogiška, todėl publika tikrai supras ir nesmerks.
  • Atsigerkite vandens. Prieš pradedant kalbą sudrėkinkite burną vandeniu. Geriausia gerti kambario temperatūros natūralų vandenį arba vandenį su citrina. Venkite saldžių, gazuotų gėrimų, jie tik dar labiau troškina. Klabant, o ypač jaudinantis, dažnai džiūsta burna, todėl sudrėkinti ją vandeniu yra labai svarbu.
  • Išgerkite raminamųjų vaistų. Jei jaučiate, jog scenos baimė jūsų neapleidžia, galite pasikonsultuoti su savo gydytoju, jog jis rekomenduotų vaistų, kurie mažina stresą, ramina ir kuriuos galima gerti prieš pasirodymą.

Patarimai gana paprasti, tačiau teigiama, kad jie yra tikrai patikrinti ir veiksmingi. Norint sužinoti, reikia tai išbandyti patiems. Nėra vieno vaisto, padėsiančio atsikratyti šio nemalonaus jausmo, tačiau stengiantis laikytis anksčiau minėtų patarimų, galima pasiekti visai neblogų rezultatų. Kai kurie žmonės turi sulaukti tam tikro amžiaus ar situacijos, kurioje tartum įvyksta lūžis, nuo kurio kalbėti viešai tampa normalu ir dingsta baimė. Apie tai kalbama gana dažnai ir būtent todėl, kad tai daugeliui pažįstamas jausmas. Tai didžiulė kova su savimi, tačiau daugelis dalykų reikalauja su savimi pakovoti, tam kad pagautume savo sėkmės paukštę. Na, o jei baimės atsikratyti nepavyksta, tuomet reikia pasinerti į kitas veiklas, kuriose galima išvengti šio, daugeliui nemalonaus viešojo kalbėjimo proceso.